Skip to content

Vi på EMFA jobbar nära uppdragsgivaren

Du ska aldrig tveka att kontakta oss. Vår filosofi är att jobba nära uppdragsgivaren för att ha god kunskap om fastigheten och framför allt för att lära känna era kontaktpersoner som har ansvaret gentemot de boende i området.

Vi finns nära dig som kund

Ni får en personlig områdesansvarig. Det innebär att den personen kan huset/husen, känner till området och med tiden lär känna de boende. Det blir en personlig kontakt som finns till er tjänst alla vardagar. Händer något akut på andra tider når du oss alltid via jourtelefonen.

Vi utbildar alla i vår personal på samtliga fastigheter. Det betyder god backup vid semestrar och eventuella sjukdomar. Vi medverkar gärna på styrelsemöten för att hela tiden vara uppdaterade på vad som händer just hos er. Fastighetsförvaltning handlar mycket om långsiktighet, god planering och en realistisk budget. Ni har tillgång till vår mångåriga erfarenhet och alla våra branschkontakter. Vi kan exempelvis hjälpa er att granska offerter för att hitta den mest kostnadseffektiva lösningen.

Stora och små kunder
Våra kunder är allt från små och medelstora bostadsrättsföreningar till privata fastighetsägare och offentliga bolag/institutioner som Post Nord, Sveriges Television och Västerbottens läns landsting.

Lång erfarenhet

EMFA har lång erfarenhet av både teknisk och administrativ fastighetsförvaltning. Det hela började 2005 när EMFA:s vd och verksamhetschef Mats Fahlgren fick frågan om han och hans bolag var intresserade av att överta NCC Fastighetsservice, när de valde att fasa ut verksamheten.

Mats tackade ja – och resten är en mycket lyckad och växande historia. Fortfarande är Mats Fahlgren en synnerligen engagerad och intresserad verksamhetsledare, som stöttar många styrelser och bostadsrättsföreningar med initierad rådgivning och kontakter i branschen.

Det är EMFA i ett nötskal: kunskap, närhet och personlig service.